Geplaatst op Geef een reactie

Review Summit to Eat Kip Fajita

Tijd voor een review Summit to Eat Kip Fajita. De juiste maaltijd kiezen is altijd lastig en hangt natuurlijk voor een groot deel af van persoonlijke voorkeur. Toch zijn reviews handig om een idee te krijgen van de maaltijden: verpakking, bereiding, voedingswaarde, textuur en smaak. Dit keer: Summit to Eat Kip Fajita met rijst!

Verpakking en bereiding

De maaltijden van Summit to Eat zitten in een felle neon-gele verpakking. In de verpakking zit een zuurstofvanger (klein zakje) en die moet je er eerst even uitvissen. Omdat de maaltijd niet vacuüm verpakt is, kan je de inhoud van de maaltijd als deze nog dicht zit goed verdelen over de verpakking, waardoor deze maaltijd makkelijk in te pakken is. Ikzelf gebruik meestal een elastiekje om verschillende stapeltjes voeding bij elkaar te houden en makkelijk in te kunnen pakken onderweg. De verpakking zelf is ook stevig en overleeft het geweld van een reis in je tas prima.

review summit to eat kip fajita

Bereiding

De bereiding is simpel. Eerst scheur je via de inkeping de verpakking open en open je de ziplock. Handig aan de maaltijden van Summit to Eat zijn dat de ‘fill lines’, de lijnen die aangeven hoeveel water je moet toevoegen, aan de binnenkant van de verpakking zijn gedrukt. Daar waar je bij andere merken op de achterkant moet kijken en moet inschatten of je al bij de lijn bent, is het juist doseren van water bij Summit to Eat een fluitje van een cent.

Na het vullen met water moet je goed roeren. Vervolgens gaat de ziplock dicht en moet je 10 minuten wachten, wat een redelijke tijd is vergeleken met andere merken. Na deze 10 minuten is het nog even doorroeren en kun je aanvallen. Summit to Eat heeft niet zo’n handige 2e inkeping zoals REAL Turmat die kent zodat je makkelijk bij de maaltijd kan komen. Je kan de zak ook prima korter maken met een mes. Of niet korter maken zodat je na gebruik het zakje dicht in de vuilnis kan doen – zoals ik al in mijn eerdere review schreef.

Bereiding Summit to Eat

Voedingswaarde en ingrediënten

De maaltijden van Summit to Eat bevatten veel ‘echte’ ingrediënten in plaats van poeders. De maaltijd bevat per portie 639 kcal. De volledige ingrediëntenlijst en voedingswaarden tabel vind je hieronder:

Ingredienten:
Rijst (30%), Kip (12%), gehakte tomaten (12%), gesnipperde ui (13%), blokjes paprika (9%), mais (9%), raapzaadolie, fajita pasta (uienpoeder , zonnebloemolie, citroensap, suiker, knoflook, paprika, zout, komijn, chilipoeder), Rode Kidney Bonen (3%), maïzena, zout.

Voedingswaarde per 100 g.      
Energie: 546 kcal / 2280 Kj      
Koolhydraten: 51,03 g.      
Waarvan suikers 5,52 g.      
Eiwitten 15,6 g.      
Vetten 30,02 g.      
Waarvan verzadigd 6,7 g.      
Voedingsvezel 4,61 g.      
Zout 0,9 g.      

Smaak en textuur

De Summit to Eat Kip Fajita had een heerlijke structuur. Zelf vind ik maaltijden met rijst altijd lekker omdat het een bite geeft, en deze maaltijd is geen uitzondering. Waar ik echt over verbaasd was, was de goede en lekkere structuur van het vlees – een beetje draadjesachtig. Veel structuur, maar niet taai!

De maaltijd was heel erg lekker. Wat vooral opviel was dat de maaltijd veel smaak had: goed gekruid, genoeg zout en saus en een heerlijke combinatie van ingrediënten.

Lekker! Je ziet ook duidelijk de fill lines!

Oordeel

De Summit to Eat Kip Fajita is een heerlijke maaltijd die barst van smaak én kent een fijne textuur. De verpakking is stevig en de bereiding makkelijk, vooral vanwege de fill lines.

Dit was mijn review Summit to Eat Kip Fajita met rijst. Hopelijk helpt het bij het samenstelling van het juiste pakket aan outdoor voeding voor jouw volgende avontuur.

Summit to Eat Kip Fajita

€7.95
8.4

Verpakking

8.0/10

Bereiding

8.0/10

Textuur

8.7/10

Smaak

9.5/10

Prijs/kwaliteit

8.0/10

Pluspunten

  • Heerlijke textuur, ook van het vlees
  • Fantastische smaak
  • Handige fill lines bij het toevoegen van water
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *