FAQ maaltijden kopen

FAQ maaltijden kopen

Ik ga voor het eerst hiken, wat zijn gevriesdroogde maaltijden?

Gevriesdroogde of gedehydrateerde maaltijden zijn maaltijden die via een speciaal proces zijn gedroogd of gedehydrateerd zijn. Het voordeel is dat deze maaltijden lang houdbaar zijn, licht van gewicht en compact. De bereiding is erg simpel – alleen water toevoegen – en daarom zijn ze bij uitstek geschikt om mee te nemen bij het hiken.

Waarom moet ik deze maaltijden meenemen op hike?

Gevriesdroogde maaltijden zijn simpel te bereiden, licht van gewicht en bevatten gebalanceerde voeding afgestemd op de energie die je nodig hebt bij fysieke inspanning.

De maaltijden die wij verkopen van REAL Turmat, REAL Field meal en Firepot zijn daarnaast heerlijk en echt iets om naar uit te kijken na een lange dag lopen.

Hoeveel maaltijden heb ik nodig?

Dat hangt er vanaf: wil je elke dag bij je tent eten of kom je langs dorpjes waar je ook af en toe wilt eten of boodschappen haalt bij een plaatselijke supermarkt?

Daarnaast moet je ook een afweging maken om alle maaltijden mee te nemen, of ter plaatse maaltijden te kopen.

Kijk op onze pagina ‘Plan je maaltijden‘ voor meer informatie.

Hoe bereid ik maaltijden?

De bereiding staat duidelijk op de verpakking. In principe werkt het als volgt:

1. open de verpakking
2. sommige merken hebben een zuurstofvanger, verwijder deze
3. voeg de aangegeven hoeveelheid water toe
4. goed roeren, afsluiten en even wachten 
5. aanvallen!

Ik heb intoleraties of allergieën

Wij verkopen maaltijden die gluten vrij en lactose vrij zijn. Je kan hier ook op selecteren in de webwinkel. Bij de ingredienten staan de allergenen die in de maaltijden kunnen zitten.

Verkopen jullie ook vegetarische of veganistische maaltijden?

Zeker! Ook hier kan je op selecteren: zowel op het soort vlees (kip, rund, rendier, varken, vis), als vegetarisch en veganistische maaltijden.

De maaltijden zijn niet op voorraad maar wel te bestellen op nabestelling, wat betekent dit?

De maaltijden zijn niet op voorraad, maar we kunnen ze wel gelijk bestellen bij onze leverancier. Je kan gewoon je bestelling plaatsen, maar je moet rekening houden met een iets langere levertijd.

We leveren alles in één keer uit, ook de maaltijden die al wel op voorraad zijn, houd daar dus rekening mee als je maaltijden besteld die op nabestelling zijn. Wil je de maaltijden die op voorraad zijn eerder ontvangen. Neem dan contact met ons op.

Hoe lang zijn de maaltijden houdbaar?

De houdbaarheid van de maaltijden kan zo lang zijn als 2, 5 of zelfs 7 jaar – afhankelijk van het merk en de voorraadtijd. Zoek je specifiek maaltijden waarbij een bepaalde houdbaarheid van belang is? Neem dan even contact op.

Wat is de levertijd?

Producten kunnen bij ons op voorraad, op nabestelling of uitverkocht zijn.

Producten die op voorraad zijn verzenden wij normaliter binnen 2 werkdagen. Je kan de producten dus binnen 1 a 3 werkdagen verwachten, maar tenminste binnen 30 dagen. Zijn er nog enkele producten op voorraad, dan staat er: “Slechts 1/2 resterend op voorraad (kan nabesteld worden)’ Wat je meer besteld dan de voorraad, is dan op nabestelling (zie hieronder).

Zijn er maaltijden bij op nabestelling, dan is de levertijd wat langer.  De maaltijden zijn niet op voorraad bij ons, maar wel bij onze leverancier. In de regel kunnen we jouw bestelling met 5  werkdagen verzenden. Wij leveren alle maaltijden in één keer uit. Duurt het iets langer, dan nemen wij contact met je op.

Uitverkochte maaltijden zijn tijdelijk niet leverbaar.

Heb je jouw maaltijden voor een bepaalde datum nodig? Neem vooraf even contact op, of geef dit aan in het opmerkingen veld, dan doen wij ons best de maaltijden zo spoedig mogelijk te verzenden.

Met wie leveren jullie?

Wij verzenden met PostNL pakketpost. Je ontvangt van ons de track and trace code zodra het pakket is verzonden.

Wil je jouw pakketje op een PostNL locatie ophalen, dan kan je dit vermelden in het opmerkingenveld.

Kies je voor betaling onder rembours, dan verzenden wij ook via PostNL.

Waarom zijn niet alle maaltijden op voorraad?

Wij houden kleine voorraden aan omdat we zo maaltijden kunnen verkopen met een zo lang mogelijke houdbaarheidsdatum. We hebben goede afspraken met onze leveranciers, waardoor we wél vrijwel alle maaltijden kunnen aanbieden, zij het op nabestelling. De langere levertijd van 1 week vinden wij te overzien en vele maaltijden zijn wél op voorraad.

Ik mis een smaak of merk

Wij kiezen bewust voor de maaltijden van REAL Turmat, Firepot en Summit to Eat omdat deze van hoge kwaliteit zijn en niet uit een hoop poeders en palmolie bestaan. Mis je echter een outdoor merk in ons assortiment of mis je een smaak van bovengenomede merken? Neem dan contact met ons op en wij kijken wat we voor je kunnen betekenen!

Verzenden jullie ook buiten Nederland?

Ja. We richten ons op Nederland, maar we verzenden ook naar België en Duitsland tegen een vast tarief van 9,- euro ongeacht bestelwaarde. De website is vooralsnog enkel in het Nederlands, al zijn er mogelijkheden binnen browsers om te vertalen.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen 6.95 onder de 60 euro. Boven de 60 euro is verzending gratis, uitgezonderd rembours.

We bieden gratis verzending boven de 60 euro aan om grotere bestellingen te stimuleren en zo het aantal verzendingen te beperken. Dat is duurzaam want dat scheelt transport en verpakkingsmateriaal.

Voor bestellingen naar België en Duitsland hanteren we een vast tarief van 9,- euro ongeacht bestelwaarde (kostprijs).

Hoe kan ik retourneren?

Retourneren kan zonder opgaaf van reden, zolang je jouw retourzending aanmeldt binnen 14 dagen nadat je jouw bestelling hebt ontvangen. Meld je retour aan via het retourformulier. Hier vind je ook een duidelijk stappenplan. Vergeet niet een (kopie) van de pakbon toe te voegen aan jouw retourzending.

De retourkosten komen voor eigen rekening. Indien gewenst, kun je bij ons eenretour etiket aanvragen voor 6,50 euro.

Zodra wij de producten in goede orde retour hebben ontvangen, dragen wij zorg voor terugbetaling. Retourneer je de gehele bestelling en heb je verzendkosten betaald, dan ontvang je deze ook terug. Beschadigde producten kunnen niet geretourneerd worden.

Ik heb de verkeerde producten ontvangen of mijn bestelling is onvolledig

Dat is niet de bedoeling! Wij willen dat je 100% tevreden bent.

Neem even contact op met ons via het contactformulier of via info@starthiking.nl onder vermelding van je bestelnummer.

Ik heb geen bevestiging gehad van mijn bestelling

Als het goed is ontvang je gelijk een bevestiging van je bestelling. Wellicht is deze in de SPAM box gekomen.

Heb je geen bevestiging ontvangen? Neem dan even contact op via info@starthiking.nl onder vermelding van je naam die je bij bestelling hebt opgegeven of eventueel bestelnummer als je die nog weet.

De bestelling in de bevestiging klopt niet

Dat is niet de bedoeling! Neem even contact met ons op via het contactformulier of info@starthiking.nl. Zolang de bestelling nog niet is afgesloten en verzonden, kunnen we de bestelling nog aanpassen. Beter vooraf voorkomen dan achteraf genezen!

Ik wil graag mijn bestelling annuleren, hoe moet dat?

Dat kan zeker zolang de bestelling nog niet is verzonden. We hebben liever dat je dan even contact met ons opneemt, dan dat de bestelling nadien volledig retour komt – dat is namelijk niet zo duurzaam. Neem even contact met ons op!

hoe en wanneer vindt betaling plaats?

Je betaalt met bij het plaatsen van de bestelling. Kies je voor rembours, dan betaal je bij ontvangst van je pakket aan de postbode.

Je kan online betalen via iDEAL en handmatige overboeking, waarbij de laatste een langere verwerkingstijd heeft. Daarnaast is er voor buitenlandse klanten de mogelijkheid om via Bancontact of SOFORT banking te betalen.

Ik wil een grote order plaatsen, kan ik korting krijgen?

wij hanteren scherpe prijzen. Voor grote aantallen kunnen wij echter een korting bieden. Bestel je van één REAL Turmat maaltijd 10 stuks of meer, dan krijg je automatisch 10% korting in het winkelmandje.

Voor grote orders boven de 450 euro, kunnen wij een mogelijk een scherpere prijs bieden. Neem voor de mogelijkheden contact op via het contactformulier of via info@starthiking.nl