Eten

  • Je moet goed eten om je energiepeil aan te vullen. Je verbrandt veel tijdens het hiken en slapen in de natuur. Kijk of je al je eten mee moet nemen of dat je onderweg ook eten kan halen
  • Neem eten mee met een laag gewicht en pakvolume en een hoge energiedichtheid: hoe lager het gewicht, hoe fijner het loopt
  • Ontbijt ideeën: havermout, keks, mueslirepen of ontbijtmaaltijden
  • Lunch ideeën: lunchmaaltijden, cup-a-soup, of deel een tweepersoons avondmaaltijd
  • Avondeten ideeën: avondmaaltijd, eventueel aangevuld met keks of chocolade
  • Neem een paar lekkere repen chocola, muesli, noten of beef jerky mee voor tussendoor. Thee voor ‘s avonds is ook een goede tip, koffie en thee zijn ook in handige zakjes verkrijgbaar
Lees ook meer bij ‘plan je maaltijden’.

Gasbrander

  • Haal je gas op locatie, je mag niet vliegen met gas. Let op dat er speciale gasmixen zijn voor in de winter of in de zomer. Let er ook op dat je een gasblikje haalt met een schroefvatting: de meest gebruikte aansluiting in europa. Kijk uit naar primus, msr, coleman of optimus en vraag de winkelbediende bij twijfel
  • Op te beginnen schroef je het brandertje op het blikje
  • Draai het gaskraantje open en ontsteek het gas
  • Zet je brander uit de wind, dat scheelt gas en kooktijd. Doe ook de deksel op de pan bij het koken
  • Zet de brander uit als je hem niet gebruikt, laat ‘m even afkoelen voordat je de brander opbergt
  • Het blikje gas past vaak in het pannetje
  • Lees hier mijn review of het gebruik van een houtbrander! (zie foto)

Maaltijden

Gevriesdroogde of gedehydrateerde maaltijden
  • Outdoor maaltijden hebben een laag gewicht en bevatten gebalanceerde voeding
  • Alleen water toevoegen en even roeren, je kan snel aanvallen!
  • Koop de – naar mijn mening – lekkerste maaltijden die er verkrijgbaar zijn in onze webshop: REAL turmat en REAL field meal
  • Andere bekende outdoor merken: Firepotfood, Adventure Food, Lyo Food, Trek ‘n Eat

Lees voor meer tips hier!

bekijk in onze webshop